Mindfulness

Waarom mindfulness
  • Je voelt je fijner en functioneert beter.
  • Je komt tot rust en ervaart minder stress.
  • Je wordt er gelukkiger van. 
  • Je ziet meer mogelijkheden.
  • Je verwerkt lastige emoties.
  • Je voelt je meer verbonden met jezelf en je omgeving. 
Wat is mindfulness of aandachttraining?

Mindfulness is het makkelijkst te begrijpen vanuit zijn tegendeel: leven op de automatische piloot. In de keuken, tijdens het autorijden, op het werk – let maar eens op hoe vaak we op routine draaien terwijl de geest bezig is met iets anders, met verleden en toekomst.

Mindfulness is in het nu zijn

In het nu zijn doe je door letterlijk even stil te gaan staan, zitten of liggen en je aandacht naar binnen te richten. Dit kan je verschillende keren op een dag doen.  Doordat je je blik naar binnen richt word je je bewust van wat er zich binnenin jou allemaal afspeelt. Je komt zo “aan” in jezelf. Je land als het ware in jezelf. En dat zorgt er weer voor dat je zelfkennis ontwikkelt.

En… zelfkennis is de bron van geluk.

Individuele mindfulness training

Meestal wordt een mindfulnesstraining gegeven in groepen. Maar soms is een groepstraining niet wenselijk of mogelijk. Dan kun je bij de mindfulcoach een individuele mindfulness training volgen.

De mindfulcoach is namelijk gespecialiseerd in het geven van; 

Individuele mindfuless training

Geleide meditatie

Mediteren

Vergoedingen werkgevers

Bijna alle werkgevers hebben een budget preventie, een ziekteverzuim budget en /of een budget persoonlijke ontwikkeling. Vraag uw werkgever hiernaar.

Oefeningen

Drie minuten  ademruimte

De Bodyscan

 De Bodyscan is een oefening om kennis te maken met mindfulness. 

Oefening De bodyscan

Je wilt een intakegesprek voor een individuele mindfulnesstraining?
Via deze site kun je vrijblijvend een afspraak maken voor een oriënterend gesprek.
Voel je welkom.